Tuesday, July 19, 2011

Lanyu / 蘭嶼


圖攝於台東長濱公園 / photo taken at Chang-bin Park, Taidung 

為了丟掉身上的框架,我想了好多方法。

To think and act outside the box, I rack my brain hard. 


圖攝於台東鐵花村 / photo taken at Tiehua Village, Taidung 

去鐵花村學吉他。

 I take up guitar lessons at Tiehua Village. 


圖攝於台東海邊 / photo taken on the beach of Taidung 

去海邊散步。

I go for strolls on the beach. 


圖攝於台東鹿野 / photo taken in Luye, Taidung 

去鹿野玩飛行傘。

I try paragliding on Luye Terrace. 


圖攝於台東鹿野高地 / photo taken on Luye Terrace 

於是我一路飛啊!/  Then I fly all the way...


圖攝於前往蘭嶼的小飛機上 / photo taken on the flight from Taidung to Lanyu 

飛啊飛著‧‧‧

All the way...


以下圖片皆攝於蘭嶼 /  photos below (the above-one included) taken on Orchid Island 

最後降落在下雨的小島上。

And I finally land on the rainy small island. 


下雨了,海邊的句石壁上聚集了雕像般的動物,是什麼呢?

In the rain, tiny statue-like animals line the wall of the stone. What are they? 


是避雨的羊群!

It's the sheep that take shelter from the rain!


雨停了,海面上的波浪形成一條銀色的絲帶。

When the rain stops, the waves form a silver ribbon on the sea. 


天空又亮了起來。

The sky lights up again. 


羊兒要回家了。

The sheep are on their way home. 


只剩下我和山,

I am left in the quiet company of mountains, 


石頭,

stones, 


和海。

and the sea.


幸好太陽出來了。

Luckily, the sun returns. 




山和海都笑了。

The mountains and the sea both break into smiles. 


海浪打得特別用力。

The waves are especially mighty. 


海水格外湛藍。

The seawater takes on a turquoise hue. 


漁夫很開心。

The fisherman is happy. 


小販也快樂。

The vendor is satisfied. 


泳客樂不思蜀。

The sea bathers have the time of their life. 


我在仲夏裡找到清涼。

I find cool air in hot summer. 


小蝴蝶在旁附和我的話。

The small butterfly can't agree more with me. 


小植物也欣喜地望向天空。

The small plant looks toward the sky with delight. 


島民說:歡迎來到蘭嶼!

The islanders say: Welcome to Orchid Island!


還有,記得盛夏你的樣子,在海邊。

Most of all, remember how you look in mid-summer, by the sea. 

8 comments:

Bean said...

I totally fell in love with this one!
加了妳畫的小白人和妳的文字
蘭嶼實在更可愛了!

Weichuen You said...

When are you leaving?

請幫我拍天池的照片,我們因為天候不佳和我的膝蓋狀況,未能探訪天池,所以要靠你囉!

spookie said...

好棒的旅行,我八月也要到泰國自助旅行,希望可以跟你一樣開心。:)

Bean said...

蘭嶼是25日, 美國是8月16日!

好的! 我們今年會爬大天池唷! 一定會拍很多美美的照片回來給妳!:D

Weichuen You said...

spookie: 好好玩喔!泰國可是我的首選旅行地呢!

豆豆:喔,那你何時要和我出去玩呢?

Bean Bean said...

八月初你方便嗎?
八月2號或3號?
你哪天有空? 我們去你的壁畫餐廳:)

Winnie Sun said...

鐵花村:)
到底是什麼樣的地方呢??
最近我到處走走
拿了好多藝文或活動傳單
回家慢慢看
考慮下一站要去哪裡

one of them mentioned鐵花村
可惜的是上頭的活動都過期了
或者我沒辦法去:(
那邊到底有什麼呢???

Weichuen You said...

豆豆:我想小吉已經連絡你啦!

維尼:鐵花村是臺東市中心一個新建的文藝特區,有點像小型的華山藝文特區,有幾家店家賣藝文商品,有時候在草地上會有音樂會,還有喝咖啡區和上課的教室,挺迷人的一個地方。

台東是個好地方,可以去玩玩!